Concert Camembert

11-12-2016 14:00

Kaasconcert in Geldrop

Concert Camembert. Dat is de naam van het kaasconcert dat zondag 11 december 2016 zal plaatsvinden in Geldrop. Kaasconcert? Inderdaad, want tijdens deze gezellige middag kunt u, al luisterend naar de muziek van de twee blaaskapellen, Marlènticka uit het Zuidlimburgse Reijmerstok en Die Edelweisskapelle uit Bergeijk, smullen van de lekkerste kazen uit binnen- en buitenland.

Het “kaasteam” van De Borgh uit Geldrop maakt een selectie uit de tientallen, misschien wel honderden kaassoorten die er zijn. Denk aan Brie, Camembert, Emmentaler, Feta uit Griekenland, Gorgonzola, Mascarpone, Mozzarella, Parmezaanske kaas, Raclette uit Zwitserland, Roquefort uit Frankrijk, Appenzeller uit Zwitserland en ga zo maar door. In Nederland wordt elk jaar ongeveer 660 miljoen kilo kaas gemaakt en de gemiddelde Nederlander eet bijna 15 kilo kaas per jaar. Dat is zo’n kleine 300 gram per week.

Het kaasconcert wordt om 14:00 uur geopend door Marlènticka, o.l.v. kapelmeester Saimon Bastings, die een repertoire brengt met hoofdzakelijk Moravische blaasmuziek. Die Edelweisskapelle trakteert u op Böhmische blaasmuziek, natuurlijk onder leiding van de kapelmeester die deze kapel al meer dan 55 jaar leidt: Bert de Proost.

De diverse soorten kazen tonen wij u in een speciale kaasstand. Cissy Bakermans van De Borgh zal de diverse kazen en bijbehorende soorten brood, sausjes en ditjes en datjes op een sfeervolle wijze op diverse schalen en voor u presenteren. Een waar kunstwerk !

Het kaasconcert ‘Concert Camembert’ vindt plaats in Verenigingsgebouw De Borgh in Geldrop, Speeltuinpad 3. De zaal is open vanaf 13:00 uur. Het einde van de middag is gepland rond 17:30 uur. De entree bedraagt € 8,50 en hiervoor kunt u tijdens het concert tweemaal een bord halen met diverse stukjes kaas en brood naar keuze. Uiteraard kan er ook een goed glas wijn geserveerd worden. De entree zonder kaasarrangement bedraagt € 3,50. Wilt u deze gezellige middag meemaken, bel dan met Cissy Bakermans om kaartjes te reserveren, tel. 06 – 1798 4391.  U kunt ook een mailtje sturen naar cissybakermans@outlook.com

Het entreebedrag kunt u overmaken naar bankrekeningnummer IBAN NL41 RABO 0171 9189 16 ten name van Verenigingsgebouw De Borgh in Geldrop. Betalen aan de kassa kan ook. Tot ziens, tot Concert Camembert !!!