Generale Repetitie Konzert Ernst Mosch

04-06-2016 10:00

Op zaterdagochtend 4 juni zal de generale repetitie plaatsvinden van het Konzert zur Erinnerung an Ernst Mosch, uitgevoerd door het Blasorchester Böhmisch Bitte, das Egerländer Erlebnis. Dit orkest bestaat uit 27 orkestleden, inclusief 2 zangers en 2 zangeressen. Doel van dit bijzondere orkest is om de muzikale herinneringen aan de legendarische orkestleider Ernst Mosch springlevend te houden. Hij wist meer dan 40 miljoen LP’s te verkopen in meer dan 40 landen. Het repertoire bestaat uit nummers die door Ernst Mosch und seine Original Egerländer Musikanten tussen 1956 en 1999 gespeeld zijn, zoals Egerland Heimatland, Dompfaff, Wir sind Kinder von der Eger, Garten Polka, Im Rosengarten, Rosamunde enzovoorts.  In totaliteit zullen 33 nummers uitgevoerd worden.

Böhmisch Bitte staat onder leiding van kapelmeester Henri Coppens uit Veldhoven. De orkestleden zijn afkomstig uit Brabant en Limburg. Dit concert wordt georganiseerd door het tijdschrift Ruud’s Music Magazine. De generale repetitie in Geldrop begint om 10:00 uur en is gratis toegankelijk. Uiteraard kunt u een drankje nuttigen.

Op zondagmiddag 5 juni zal vervolgens het concert plaatsvinden in Schouwburg Venray (aanvang 14:30 uur, entree: € 17,50). Extra informatie over de generale repetitie en het concert van Böhmisch Bitte is te vinden via de website www.rmm.net of Ruud van Didden, telefoon 06 – 3603 8691.