Het waar blijft de wijn? Concert

18-11-2018 13:00

Wijnconcert in Geldrop

Het ‘Waar blijft de wijn?’ Concert. Dat is de naam van het concert dat zondagmiddag 18 november zal plaatsvinden in Geldrop. Wijnconcert? Inderdaad, want tijdens deze gezellige middag kunt u, genietend van de muziek van de twee blaaskapellen, blaaskapel Stesti uit Boxmeer en de Wiellandermuzikanten uit Elshout, een heerlijk glaasje wijn drinken, speciaal geselecteerd door het team van Verenigingsgebouw De Borgh.

Het wijnconcert wordt om 13:00 uur geopend door blaaskapel Stesti, onder leiding van Henri van Breugel, met een repertoire bestaande uit voornamelijk Tsjechische blaasmuziek, en nog specifieker: uit de regio Zuid-Moravië. In deze regio is de traditionele volksmuziek ontstaan zoals die tegenwoordig door blaaskapellen wordt gespeeld.   Speciaal voor dit concert heeft Stesti een zangduo uit Tsjechië uitgenodigd. De zanger en zangeres heten Silvie en Václav. Beleef deze unieke folklore! Om 15.30 uur zal het concert vervolgd worden door de Wiellandermuzikanten uit Elshout. Deze kapel maakt Böhmische blaasmuziek zoals we die kennen van o.a. Ernst Mosch und seine Original Egerländer Musikanten. Deze kapel staat onder leiding van Henri Coppens.

Vanaf 13:00 uur kunt u, indien gewenst, deelnemen aan een zogenaamde Moravische Brunch. Deze brunch bestaat uit koffie plus een likeurtje, goulashsoep, Moravische ham, beenham, verschillende soorten brood en broodbeleg, Waldkornbrood, diverse salades en druiven (kleine wijzigingen voorbehouden). Deelname aan deze brunch kost € 11,00 per persoon.

Ook kunt u een fles wijn bestellen voor € 12,50 inclusief een mandje stokbrood met kruidenboter.

Het concert vindt plaats in Verenigingsgebouw De Borgh in Geldrop, Speeltuinpad 3. De zaal is open vanaf 12:15 uur. Het einde van de middag is gepland rond 17:15 uur. De entree bedraagt € 5,00. Reserveren is niet verplicht.  De Moravische brunch dient u wel te reserveren en kost zoals eerder vermeld € 11,00 per persoon. Meer info inwinnen en reserveren kan via Cissy Bakermans, tel. 06 – 1798 4391. U kunt ook een mailtje sturen naar cissybakermans@outlook.com

Entreegeld en de prijs voor deelname aan de Moravische Brunch kunt u overmaken naar bankrekeningnummer IBAN NL41 RABO 0171 9189 16 ten name van Verenigingsgebouw De Borgh in Geldrop.  U kunt ook aan de kassa betalen. Tot ziens op 18 november.